جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ |۲ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 6, 2024
فین

حوزه / حجت‌الاسلام درخشان گفت: از جوانان می‌خواهیم تا با ماهیت دوران پهلوی آشنا شوند و در این خصوص مطالعه بیشتری کنند، تا دشمنان نتوانند چهره آن رژیم را تطهیر نمایند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام سید باقر درخشان امام جمعه بخش فین ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مسجد جامع برگزار شد، ضمن توصیه به تقوا و دوری از گناه و تبریک حلول ماه ربیع الاول، به شرح حدیثی از امام رضا(ع) پرداخت و اظهار داشت: امام رضا(ع) می‌فرمایند: مومن سه ویژگی دارد که برای کسانی که می‌خواهند اهل بهشت باشند و رستگار شوند باید انجام دهند و اهمّیت دارد که اولی آن را از خداوند متعال گرفته است و دوّمی آن از پیامبر اکرم(ص) گرفته و سومی آن را از امام معصوم گرفته است.

وی افزود: اولی آن سنتی مِن رَبِّک: کتمان و مخفی کردن راز دیگران است، همانطور که خداوند ستار العیوب است و نه تنها راز بنده، بلکه عیب هایشان را هم می‌پوشاند و نباید در زندگی مردم سرک کشید و دنبال عیب‌ها و سّرهای زندگی دیگران بود.

امام جمعه فین بیان کرد: دوّمی که سنت مِن النِّبیّک است عبارتست از مدارای با مردم، پیامبر خدا(ص) فرمودند: همانطور که خداوند به من دستور دادکه واجبات را انجام دهم، مدارای با مردم را نیز به من دستور داد، مدارای با مردم یعنی داشتن صعه صدر و آستانه تحمل خود نسبت به مردم را بالا ببریم و تحمّل افکار مخالف را داشته باشیم و مدارا حتّی با دشمنان نیز سفارش شده و همدیگر را تحمّل کنیم که باعث پیشرفت می‌شود.

حجت‌الاسلام درخشان ادامه داد: سومی که از امام معصوم باید گرفت، الصَّبرُ فِی البَأساء و الضَّراء، صبر در سختی‌ها، مشکلات، گرفتاری‌ها و ناملایمات زندگی است که از امام صادق(ع) پرسیدند، در عالم چه کسی بیشتر از همه صبر پیشه می‌کرد، فرمودند: جدّ بزرگوارم مولا علی(ع)، اولیای الهی صبور بودند، سختی‌ها را تحمل می‌کردند، چه سختی‌های شخصی، چه سختی‌های عمومی مثل تحریم‌ها، توطئه‌های گوناگون و در مقابل اینها صبر می‌کردند، از راه برنمی‌گشتند، ایستادگی می‌کردند، این را هم از اولیاء باید یاد بگیریم.

وی قیام خونین۱۷ شهریور درسال۵۷ را یادآور شد و گفت: این قیام زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی شد و از جوانان می‌خواهیم تا ماهیت پهلوی را بدانند و در این خصوص مطالعه بیشتری کنند، تا دشمنان نتوانند چهره آن رژیم را تطهیر نمایند.

امام جمعه فین، به روز سینما اشاره کرد و ادامه داد: یکی از ابزارهای ویژه اثرگذاری بر ذهن و دل مردم، هنر سینماست که در تبیین واقعیت‌ها و توفیقات کشور و ایجاد امید در دل مردم خصوصا جوانان موثر است.

حجت‌الاسلام درخشان ابراز کرد: اگر اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب در ذهن دولتمردان و مسئولین باقی بماند، راه پیشرفت کشور نمایان‌تر می‌شود، عمده مشکلی که تحقق دولت اسلامی را کند می‌کند از درون کشور است، دشمنان از همین ضعف‌های داخلی سوء استفاده می‌کنند که نمونه‌اش عدم باور به ظرفیت‌های داخلی و اعتماد به نسخه‌های بیگانگان و عدم مبارزه جدی با فساد است که رهبر معظم نیز از آن گلایه دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha